דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גילוי עריות- מניפולציה גוועת של דור ה-ZA 

מאת    [ 18/06/2009 ]

מילים במאמר: 1068   [ נצפה 3432 פעמים ]

גלוי עריות - מניפולציה גוועת של דור ה-ZA

הזנב נשר וההומוספיאנס נשאר ומאז מתהלך האדם זקוף, נושא בתואר האדם החושב, שהוא למעשה האדם המרגיש.
הרגש מניע את המין האנושי והוא שעושה את "מותר האדם מן הבהמה..." ועד כדי כך הוא יצור רגיש ורגשן, שלא רק פרויד עשה עליו קופה, אלא גם פרופ' כהנמן זכה בפרס נובל, בהוכיחו, שכל הכלכלה היא תוצר שעיקרו רגשי ולא שכלתני. אהבה, שנאה, קנאה, ידידות, כל הסט קומפלט הזה, על כל מינעד הגוונים ובני גוונים שלו, לא השתנו מהראשית ועד היום. על רצפת הרגשות האנושיים, בנה לעצמו המין האנושי מערכת של הגנות, שמטרתן לרסן תוצאות מזיקות. ההגנות נוסחו בציוויים, חרמות איסורים ועונשים, תוצרים של דתות, כתות,מדינות ושבטים. תמיד היו גורמים, שמטרתם הייתה לשנות התנהגות של פרטים וקבוצות, כדי להפיק לעצמם תועלות.
גם בתקופות של שליטה פיזית של חזקים על חלשים עדיין הייתה השליטה אפקטיבית יותר, כשהושתתה על מניפולציות רגשיות. אמונה באלוהים, במשיחים, בכוהנים, בנביאים, במלכים, בדגל, במדינה, בהורים, בשבט, במשפחה, רשימה פתוחה ומגוונת. כל אלה מבוססים על מניפולציה רגשית, בוטה או עדינה, גלויה או סמויה.
כל המשכנעים, כל העוסקים בשינוי התנהגויות מגויס תועלת, פועלים על מצע רגשי, שלא השתנה מאז גורשנו מגן עדן, או מאז שדרווין גילה לנו מי ההורים הקדומים שלנו.
בהתייחסנו למערך הרגשי, בפסיכולוגיזם, כזה או אחר, אנו רוכבים על תושבת אבולוציונית יציבה וקבועה שלא השתנה, מיני אז.
יש מהמנגנונים הרגשיים והאזיקים שהוטלו עליהם, שהינם תלויי מכניזם אנושי פיזי. לדוגמא: איסור העריות - נועד למנוע פגמים גנטיים מזיווגי קרובים. איסור רציונאלי, לו היה גורס, היזהרו, כי יתפספס לכם דור ההמשך, סיכוייו להיות אפקטיבי - אפס. ראה איסורי נהיגה ותוצאות הרות אסון, שאינן מצייתות למצוות החוק השכלתניות.
אשר על כן התחכמו המקצוענים של פעם והטילו איסור דתי קטלני. קדושת התא המשפחתי, טהרנות ומוסריות מינית, טכסי חניכה לציון ההתבגרות ועוד.
כיצד הם קשורים למכניזם אנושי פיזי?
באופן הבסיסי והפשוט ביותר. המין האנושי פרה ורבה ושימר את קיומו והמשכו, על בסיס המפגש הפיזי שמזווג זכר ונקבה.
זה פיזיקה, זו לא כימיה. זה לא הרגש זה המפגש ההכרחי והחד ערכי, שמחייב את הוא והיא. המפגש הפיזי הזה יצר ויוצר את כל חיבוטי ותקלות היצר.
המפגש הזה, על כל עטרת רגשות הלוואי שלו, הוא המרחב העסוק ביותר במניפולציות. ומה יקרה אם המשוואה הזאת, עם שני נעלמים תהפוך לתרגיל פשוט בלי אף נעלם.
מה יקרה כאשר המכניזם הזה ישתנה, כיצד זה ישפיע על אבולוציית הרגשות שלנו? התשובות מרתקות, מגוונות וטרם ידועות.
אז למה לעסוק בהן? כי השינוי הפיזי כבר קורה, והוא יוביל שובל ענק של רגשות מזן חדש. אל האבולוציה הזאת צריך להתכונן כבר עכשיו ויותר מזה - לאורה (או בצילה) יש לפעול כבר עכשיו. יפעלו מקצועני השכנוע המגויסים לייצור שינוי התנהגותי מכוון ורווחי למניפולאטור. רווח מניפולטיבי מדבר במונחי שכר מגוונים, תלוי אירוע, תקופה, מעגל חיים וכיו"ב. שכר במונחי כסף זה מסחרי וקל, אך מה עם גיוס קולות, עוררות של אהבה או תאווה, הגירה, גמילה, חיברות, נאמנות ועוד ועוד. והשינוי כבר כאן, במונחי המכניזם הפיזי שלו ועם השלכות רגשיות שכבר החלו.
צורך היסוד האנושי, להתרבות, ולקיים את דור ההמשך, עובר כבר היום שינוי דראסטי. היום אפשר לייצר אנוש חדש ללא מפגש פיזי בין המינים. תפגישו שתי מבחנות, תאחסנו בפגייה, תזינו מלאכותית, תתקנו את הגנים, והרי לכם פס ייצור, ללא מגע יד או אבר אדם וכמובן אפשר לשבט, לפנדק וכיו"ב. ואם כן תקיימו מפגש פיזי - אין כל חשש להריון בלתי רצוי, הגלולה של לפני או של אחרי. רק תבחרו..
ומה רומנטיקה מול ערימות הפורנו האינטרנטי, ומהי עבודה מול מבול ההימורים הוירטואליים, ומהי השכלה מול הוויקיפדיה המאגרים וכד', מהי חברות מול הרשתות החברתיות וכיו"ב.
זה כבר כאן. מידת השכיחות והנפיצות היומיומית אינם רלוונטים. השינוי מתרחש- התא המשפחתי משתנה. בני אותו מין אינם מודרים מהיכולת להשתבט ולהצתאצא, וכמובן יכולים לחיות יחדיו בניגוד להגנות דתיות וחוקיות שנולדו אי פעם.
ולמה זה רלוונטי? מפני שהשינוי הפיזי הזה מאפשר, לראשונה בתולדות האנושות, התנהגות מזן אחר. לא כמרידה בקיים, לא כגיוון גנטי או כשיבוש רגשי, אלא פשוט מפני שאפשר. מפני שהמכניזם האנושי כבר מסוגל לייצר את עצמו בלי שניים חבוקים לטנגו.
השנוי הזה כבר מנץ שינויי רגש (או נפש או נשמה) מסוג חדש. רגשות שעד היום לא היו להם מקום ברפרטואר האנושי.
ובקצה הקוטבי להולדה, גם את המוות יודע היום המין האנושי להרחיק. תוחלת החיים גדלה לאין ערוך. מתוחלת של 20 שנה, 30 ועד 40 שנה (באפריקה גם היום מגיעים לכ-45), עד לממוצע מערבי מתקדם שעובר את ה-80. אין ספק שיגיע ל-120 ויותר.
אם ניתן יהיה (אולי...) להרוג את היכולת להמית, הרי שגם מצוות "לא תרצח" תהיה מיותרת, כמו האיסור על העריות ודומיו.
אוטופי? רק ברמת סופו של המוות, מי יודע, אבל כבר היום נוצר פלח גיל חדש ומאתגר והוא הגיל השלישי, מעל 60? מעל 80? מעל 100? כך או כך השינוי הפיזי הזה מייצר מערך חדש של רגשות, שהיה זר ומוזר לאבותינו הקדמונים. המערך הרגשי הזה הוא חדש ואחר גם מפני שהוא פעל בסביבה פיזית (שוב פיזיקה) משתנה ואחרת.
העולם הוירטואלי הוא כבר היום מציאותי לחלוטין. כבר היום יכול כל אחד לברוא את עצמו במספר בלתי מוגבל של זהויות בלי להיות סכיזופרן. כל מה שצריך זה להשתתף ברשתות חברתיות, לטקבק, לטווטר, ולהתבלג, בכל זהות שתבחר לייצור ולשחרר במרחב האינטרנטי.
והמולטי אישיות הזאת, מה זה עושה לחיי הרגש של המתחפש הסדרתי? זה כבר פה, זה כבר מיינסטרים ולא איזוטריה. ולא התייחסנו לא לגיימרים ולא לעולם הסלולארי, שהולך איתך עם הכול, כולל הכול, לכל מקום ובכל זמן. אז דמיינו את עצמכם כמה שנים קדימה.
השינויים הדרמטיים האלה בחיי הרגש של המין האנושי כבר מתרחשים. לראשונה בהיסטוריה האנושית, נוצרת סביבת קיום פיזית וממשית, השונה באופן קיצוני ומפולג מכל הדורות עד הנה.
גם מנגנוני הרגש חשופים להתערבויות הפרמקולוגיות משנות תפישה ומציאות. אך בכך לא ניגע.
ההשלכות האופרטיביות שעליהן אנו מצביעים כאן, מתייחסות רק לאופי היצירתי החדש, המתבקש ממקצועני ההשפעה ומיצרני השינוי - החברתי - המגויס.. כאשר מנגנוני הרגש מתגוונים, כשהם נמצאים בראשיתו של שלב אבולוציוני חדש כתגובה לשינוי במציאות הפיזית, זה הזמן להתכוונן מחדש.
יש לקרוא את ההתנהגויות האנושיות בתחביר חדש, ולחבר קוד מעודכן.
האבולוציה תקבל ביטוי הולך ומתעצם בקרב הדורות הקרבים ובאים. אין ספק, כי מי שנולד היום, נולד לעולם אחר ויתעצב נפשית על מסד נתונים אחר.
אולם, גם עכשיו, מגילאי הטף ועד לבני גיל הזהב (או שמא כבר גיל הפלטינה וכיו"ב), כולם כבר חיים, חווים ומתנהגים על פי מציאות שונה ואחרת.
החיים נחיים מעצמם, והתודעה אינה מלווה ומנחה את היומיום המשתנה בננו יחידות, שיצטברו למגה שינויים. התודעה תתגבש עם הזמן, הרגש הלא הוא עצמאי והוא לא יחכה - הוא יגיב, כמו שרגש מגיב, עוד לפני שיבין למה ומדוע. מי שמקצועם בכך, הם הראשונים שצריכים לחוש ולהתייחס לעידן החדש.
העידן החדש יהיה עידן ה-ZA, Z- לסימן הסיום - הדור האחרון של מציאות מסוג וותיק וקיים, דור הוותיק-כאן. ו-A לציון ההתחלה החדשה של אבולוציית הרגש האנושי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב